Uppdatering

0kommentarer

Det är sjukt mycket just nu därför är jag inte så bra på det här med bloggen.
Vi håller på för fullt med showen och allt runt ikring den som: kläder, PR, scener, koreografi/danser att lära sig, sånger och rekvisita. Så det är verkligen fullt upp och till råga på allt vi har att göra i skolan har jag blivit sjuk.
Men jag ska berätta hur min helg och vecka har varit.
.
Fredags: Började jag dagen med dans. Fick koreografin till låten "Maria" i West Side Story. Och efter det var det info om själva West Side Story musikalen. Sen på eftermiddagen hade vi Lasse som skulle visa och lära oss om dom olika musikalerna vi har med i showen. Men jag åkte tidigare för kl:16.02 kom min Christoffer med tåget. Åh jag hade verkligen saknat honom hur mycket som helst så det kom allt tårar när vi satte oss ner för en bit Thai mat.
Vi hade en otroligt mysig och efterlängtad fredags kväll tillsammans.
.
Lördags: Var jag så snäll så jag körde Christoffer till Halmstad där han skulle jobba på travet. Sen åkte jag vidare mot Malmö till mina föräldrar där hela familjen var samlade för att fira min bror Tobias som fyllt 25år. Super trevligt och Christoffer kom dit på kvällen han med. Kvällen avslutades med att jag, Christoffer, Carro (syster) och Tobias (bror) spelade kort och hade jättemysigt tillsammans.
.
Söndags: Tog vi det bara lugnt. Vi åkte hem till Bjärnum på förmiddagen och sen låg vi mest i sängen och halv sov hela dagen.
.
Måndags: Var det skola igen, men jag hade inte så mycket i skolan så det blev mest lite fix och trix inför tisdagens bravader i Stockholm. På kvällen åkte vi tillbaka till Örebro för att jag skulle till Stockholm i tisdags.
.
Tisdags: The big day! Satte mig i bilen strax innan 9.00 för att åka till Stockholm där jag sen skulle hämta upp Hanna på central stationen. Väl i Stockholm var det en polis som kom fram och knacka på min ruta när jag stod o vänta på Hanna. "Du vet att du inte får stå här va?" sa han, oskyldigt svara jag såklart Nej! Det var tydligen bara ambulanser och poliser som fick stå där, så de var bra att flytta på sig. Sen åkte vi till Base 23 där auditon skulle äga rum. Men det var inte alls som jag hade tänkt mig. Man var 40st i varje grupp och det var bara två som gick vidare. Jag kände direkt att jag var fel placerad. Nu i efterhand har jag fått höra att nästa alla roller redan var klara till Dirty Dancing och att det bara var några få strö rollen som söktes. Men då går man väll inte ut och gör en så stor auditon inför de? Det kändes väldigt onödigt iallafall. Men jag får tänka att jag fick extra nätter tillsammans med Christoffer istället.
.
.
Kände mig dålig hela audition dagen och när jag kom hem hade jag tydligen feber så jag har bara legat hemma och vilat. Åkte tillbaka hit igår kväll för jag kände mig lite bättre men idag är man tillbaka på samma som i tisdags. Feber, ont i huvudet och ingen energi alls.
Det är bara att ta nya tag för snart är det kvällsträning mellan 18-21.

Kommentera

Publiceras ej