Pippi och hennes vänner

0kommentarer

Vi fick veta vilken barnteater vi ska vara med i. Jag hade önskat "Pippi och hennes vänner" och den hamna jag i också. Jag är jätteglad över det, för den kommer bli jättebra. Vi läste igenom manuset idag och fördelade rollerna. Jag blev PIPPI! Det ville jag också så jag är nöjd. Dom andra rollerna är: Karlsson på taket, Madicken och Lisabeth, Emil i Lönneberga, hans pappa och förmodligen Ida, Prusiluskan, Rasmus på luffen och Oskar, Sjörövare och sist men inte minst Astrid Lindgren. Barnföreställningen ska vara ca 30min lång och vi kommer åka runt på olika förskolor och visa showen.
.
.
Imorgon går bussen kl 06.30 mot Göteborg där vi ska på studiebesök på Balettakademin och PAS (Preforming Art School). På kvällen ska vi gå på Sunset Boulevard på Göteborgsopran. Vi får lite fritid efter vi varit på skolorna innan föreställning då ska jag passa på att träffa min bror Tobias som bor där.

Kommentera

Publiceras ej