23/9

0kommentarer

Nu har jag varit riktigt dålig på att uppdatera men det är för att det är så sjukt mycket att göra nu hela tiden. Känns inte som tiden räcker till och när man kommer hem på dagarna är man helt slut så man bara ligger och slappar.

I tisdags hade vi mic-teknik och jag och Tusse sjöng våran låt som vi hade tränat en massa på och vi fick jättebra feedback av både klassen och Malin. Dom tyckte det var jättebra stageing och att våra röster passa bra ihop. Dock så märkte vi att jag ibland kollar ner i golvet (fråga mig inte varför) men jag gjorde det. Sen var jag mer glad/showig och hon va mer kaxig och vi skulle vara med kaxiga så det var bara att lägga på en blick så var de klart ;)
Så på nästa mic-tekniks lektion så får man välja vad vi ska göra så ska vi spela in det och både jag och Tusse tyckte att vi skulle köra "Sisters" så det blir den igen.
Vi hade sen senare balett lektion och det vart lite konstigt för jag fick kramp i tårna och hade det hela kvällen och natten sjuukt jobbigt. Jag fattar inte riktigt hur det kan ha blivit så mycket ansträngt men jag var väll noga på baletten helt enkelt. Sen på kvällen så drog jag mig hem och plugga och Hanna kom till mig och kolla på Idol och plugga tillsammans,  super mysig tjej!

Igår onsdag så började dagen med MUKU (musikalkunskap) inte mitt favorit ämne dirket men det var faktiskt en bra lektion. Vi kolla på A Chorus Line och vi satt sen och pratatde lite om den. Vi gick även igenom läxorna vi haft. Tur att jag gjorde den kvällen innan. Senhade vi dans och gick jättebra för mig och som vanligt superkul.
Våran drama lektion var väldigt speciell vi skulle gå runt och ge varandra pikar som vi inte menade förståss men det är ändå riktigt svårt att ge pikar till andra och sen ta emot från andra. Men det var en mycket känsloblandad och inspererande lektion så tack för den lektionen Helene.
På kvällen hade vi TP rep och min grupp var hemma hos oss innan för att sitta och prata sen bar det iväg till skolan för att börja repa. Vi repade från 19.30-23.30 jag trodde jag skulle , hade verkligen ingen energi kvar och jag längtar väldigt mycket hem just nu. Men det är bara att bita ihop och göra det bästa av situvationen. 


A Chorus Line

sitter i skolan och ska snart ha sånglektion, vi har självstudier på schemat nu. Imorse hade jag dans igen med Jonna :)

Kommentera

Publiceras ej